≡ Menu

Sådan klares Fogedretten nemt

Hvis du modtager et brev, hvor du indkaldes til besøg i Fogedretten får de fleste en ubehagelig fornemmelse i maven.

Der er mange myter om, hvad der kan ske i fogedretten, men i virkeligheden er du rigtigt godt stillet, medmindre du ejer fast ejendom eller har aktiver/ værdier, der anses for at være unødvendige.

Fogedretten i København

Fogedretten i København

Fogedretten bruges kun af private kreditorer/ virksomheder, som f.eks. finansieringsselskaber og banker.

Hvis du ikke overholder betalingsaftaler med det offentlige, bliver du IKKE kaldt i fogedretten, men i stedet bliver du kaldt til møde i Inddrivelsescentret, der fungerer som det offentliges ”inkassofirma”.

Mødet i fogedretten tager oftest få minutter og hvis du er forberedt og har læst denne artikel, er du godt klædt på til mødet.

Formål

Hvis du ikke overholder en betalingsaftale, kan kreditor eller dennes inkassofirma vælge at indkalde dig til fogedretten.
Kreditors formål:

  • at tage udlæg i dine værdier.
  • at få din underskrift på, at du accepterer lånets størrelse og eksistens, for at undgå forældelse af gælden.
  • at indgå en betalingsaftale med dig

Kreditor er nødt til at indkalde dig i Fogedretten, hvis lånet er ved at være forældet, og du ikke frivilligt underskriver et nyt gældsbrev.

Kreditors rettigheder i fogedretten

Kreditor kan IKKE kræve, at du betaler eller indgår en betalingsaftale i fogedretten.

Kreditor vil spørge til din økonomi og forsøge at tage udlæg i værdier som f.eks. fast ejendom/ andelsbolig, designermøbler, bil, malerier, indskud i lejelejlighed eller andre ting, som fogeden vurderer der kan tages udlæg i.

Der kan ikke tages udlæg i ting, som du skal bruge for at kunne ”Holde et beskedent hjem og levefod”.

Fogeden vurderer individuelt, hvad kreditor kan tage udlæg i. F.eks. kan der tages udlæg i en bil, medmindre bilen er afgørende for, om du kan udføre dit job. Har du en dyr bil, kan fogeden beslutte, at bilen skal sælges, og du må købe en billigere. Overskuddet går derefter til kreditor.

Hvis du indgår en betalingsaftale med kreditor i fogedretten, og der tages udlæg i dine værdier, skal betalingsaftalen overholdes. Hvis du ikke overholder aftalen fremover, kan kreditor senere kræve dine værdier omsat i kontanter og få det udbetalt.

Dette gælder også ejerbolig, andelsbolig, bil m.m. Du kan altså i yderste konsekvens blive sat på gaden, hvis du ikke overholder den aftale, der indgås i fogedretten.

Du kan læse mere om udlæg i artiklen “Om udlæg i fogedretten og hos pantefogeden“.

Hvis du derimod overholder den indgåede aftale, kan du beholde de ting, der er taget udlæg i.

Hvis du vælger ikke at ville lave en betalingsaftale med kreditor, kan kreditor kræve dine værdier omsat til kontanter uden videre.

Hvis du vælger ikke at lave en betalingsaftale og ikke har værdier, som kreditor kan tage udlæg i, kan kreditor kun vente på, at du en dag frivilligt vil indgå en betalingsaftale.

Hvis du ikke har værdier, der kan tages udlæg i, erklæres du ”insolvent”.

Du er fredet for alle dine kreditorer i 6 måneder, hvis du erklæres insolvent.
Læs mere om insolvens og insolvenserklæring.

Når de 6 måneder er gået, kan kreditor endnu engang indkalde dig til fogedretten, og samme møde i fogedretten gentages.

Dine pligter og rettigheder

Når du bliver indkaldt til fogedretten, står der i brevet, hvilken dokumentation, du skal medbringe.

Til mødet vil kreditor spørge til dine værdier og din økonomi generelt, og du har pligt til at tale sandt. Du kan straffes, hvis du taler usandt i fogedretten.

Du er ikke forpligtet til at betale eller indgå en betalingsordning i fogedretten. I princippet kan du tjene en million om måneden og have rigeligt økonomisk overskud til at indgå en aftale, men vælge at lade være.

Hverken fogeden eller kreditor kan kræve en betalingsordning, uanset hvad. Husk det!

Fogedens rettigheder

Fogeden vurderer og beslutter, hvilke værdier, som kreditor kan tage udlæg i.

I virkeligheden skal fogeden sørge for, at dine rettigheder overholdes. Så man kan sige, at han på din side.

Han er ”dommer” og sørger for, at alt juridisk er i orden, og at alt er gået rigtigt til.

Mødepligt

Mød altid op!
Hvis du bliver syg, ring da til fogedretten og bed om udsættelse. De vil måske bede dig om en lægeattest.

Du kan også skrive en fuldmagt til en person, der kan træde i dit sted i fogedretten. Fogeden kan dog alligevel kræve, at du møder personligt.

Hvis du udebliver uden gyldig grund, kan du risikere at møde fogeden ved din bopæl samme dag eller senere, eller blive hentet af politiet inden en overskuelig tid uden varsel!

Tips

Inden mødet skal du have lagt et realistisk budget for dig selv/ din husstand, så du kan vurdere, om du kan eller vil indgå en betalingsaftale.

Beslut altid dig for, hvad du vil gå med til i fogedretten inden mødet.

Du kan let komme til at føle dig presset og dermed lave en aftale, du ikke kan overholde. Konsekvensen af dette er, at du bagefter ikke vil have penge nok til rådighed.

Lav aldrig en betalingsaftale, du ikke kan overholde.

Ofte indkalder kreditor dig til fogedretten for at undgå forældelse af gælden.
Kontakt kreditor og spørg om mødet i fogedretten kan undgås, hvis du underskriver et gældsbrev. På den måde undgår du yderligere omkostninger til fogedret m.m.

Hvis du har spørgsmål og kommentarer til denne artikel, er du velkommen til at skrive dem nedenfor.

VN:F [1.9.22_1171]
Giv denne artikel karakter (1-5) / klik "Synes godt om" eller skriv nedenfor, hvis du er i tvivl om noget eller har kommentarer:
Karakter: 4.5/5 (96 stemmer afgivet)
Sådan klares Fogedretten nemt, 4.5 out of 5 based on 96 ratings
{ 921 kommentarer }
{ 921 kommentarer… add one }
  • Christian Klim 5. februar 2016, 16:39

    Jeg skal i retten inden for 1 år, hvor jeg måske bliver tvunget til at betale et stort beløb, ved endnu ikke, men mellem 500.000-1.2 million tilbage til Herlev kommune pga misforståelse af bevillig.. jeg står dog fast ved at jeg har intet gjort noget galt.. min advokat siger at mine chancer for at blive frikendt er gode.
    Men mit spørgsmål er om de så kan tage mit hus og min friværdi på 1 million i udlæg ? er der mulighed for at jeg kan overdrage ejerskab til andre ? eller hvad skal jeg gøre for at minimere gælden ? overvejer at overdrage ejerskabet til mine forældre, så leje huset af dem ?

    jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg taber,, så mister jeg alt..

    Christian

    • Berthel 6. februar 2016, 07:42

      Hej Christian,
      Det er ulovligt direkte eller indirekte at skjule værdier for kreditorer.
      Jeg vil anbefale, at du kontakter en advokat, der kan se nærmere på din situation og rådgive dig.
      Det korrekte svar afhænger af flere faktorer og kræver at kunne gå i dybden med din situation.

  • Carola 5. februar 2016, 14:36

    Hej, jeg er indkaldt i fogedretten. Og har et par spørgsmål til det.

    1. Hvorfor skal jeg betale et gebyr på 605,73 kr., jeg har haft skrevet til modpartens advokat, men intet hørt fra denne inden indkaldelsen ?.

    2. Hvis jeg har mulighed for at skaffe pengene, som jeg skylder inden mødet. Skal jeg så aflyse mødet eller alligevel møde op?

    Hilsen
    Carola

    • Berthel 5. februar 2016, 14:56

      Hej Carola,
      Jeg ved ikke, hvorfor du skal betale et gebyr. Måske kan du læse, hvad gebyret er for.
      Hvis du kan betale det skyldige beløb inden mødet, kan du bede om at få mødet aflyst igennem modparten eller fogedretten.

  • Tina 4. februar 2016, 12:31

    Hej Berthel.
    Jeg har lige modtaget brev fra fogedretten om indkaldelse. I okt 2015 skrev jeg til advokatfirmaet som har overtager det at jeg ikke kunne betale da jeg var sygemeldt og efterfølgende blev opsagt. Jeg har kun fået et autosvar fra advokatfirmaet samme dag. Kan de sådan uden videre sende mig i fogedretten? Jeg har intet brev fået.
    Mvh
    Tina

    • Berthel 5. februar 2016, 08:56

      Hej Tina,
      Ja, en kreditor kan indkalde dig i fogedretten, selv om du har været sygemeldt og selv om du har mistet dit arbejde.
      Hvis du før har modtaget rykker og inkassovarsel, har advokatfirmaet ikke pligt til at gøre det igen for at indkalde dig i fogedretten.

  • David 30. januar 2016, 17:37

    Hej, Fogedretten har godkendt at kreditor kan gøre udlæg i mit indskud til en lejlighed. Men jeg står overfor at få prøvet en sag i Huslejenævnet, hvor jeg mener, at jeg betaler for meget i husleje. Kan udlejer uden videre sende pengene fra den evt. nedsættelse til kreditor, selv om disse ikke har noget at gøre med sagen i Fogedretten?

    • Berthel 2. februar 2016, 10:38

      Hej David,
      Umiddelbart vil jeg mene, at hvis der taget udlæg i et depositum, gælder dette kun depositum.
      Hvis du vil have et sikkert juridisk svar, kan du kontakte Huslejenævnet eller en advokat.

  • Marie 30. januar 2016, 11:20

    Kære Berthel
    Mine forældre har solgt deres hus og står tilbage med noget gæld efter et tab i forbindelse med hussalget. De er begge pensionister. Kan jeg betale for deres depositum til en lejelejlighed (ca 50000 kr) uden at der kan gøres udlæg i dette fra en evt kreditor?
    Vh
    Marie

    • Berthel 2. februar 2016, 10:34

      Hej Marie,
      Ja, det kan du.
      Du skal i så fald oplyse ejemdomsselskabet om, at du har “førsteret” ved evt. udlæg.
      Kontakt dem for nærmere information om, hvordan du kan sikre dig førsteret til depositummet ved udlæg.

  • peter hansen 27. januar 2016, 10:38

    Hej Berthel. Jeg skal i fogedretten pga noget gæld. Jeg har ingen værdier som kan tages udlæg i. Det jeg vil spørge om er, jeg skal på pension om 2-3 år. Har noget pension opsparing hos et selskab jeg har betalt til i mange år, som jeg får udbetalt når jeg går på pension. Kan kreditor eller foged lægge udlæg i opsparingen nu her når vi mødes i fogedretten og kræve pengene den dag de går ind på mit konto?

  • Jørgen Martens 23. januar 2016, 12:40

    Jeg kunne ikke huske om mit medlemsskab var udløbet, så jeg oprettede mig igen. Jeg var åbenbart stadig registreret- fint

    Min kæreste kan forvente snart at blive indkaldt til fogedretten. Hun er pensionist, og hun flyttede fra sit hus med et stort tab, som kreditor – kreditforening – nu har præsenteret hende for med krav om at få gælden indfriet.
    Den er over en halv million kr., og hun kan ikke på nogen måde indfri gælden ellere indgå en betalingsaftale.
    Hun har ingen værdier, der kan gøres udlæg i.
    I Fogedretten kan hun tvinges til at udlevere kontoudtog og/eller pensionssedler. Eller kan hun nægte det, hvis der bliver spurgt om det. ?
    Hun vil selvfølgelig acceptere, at gælden eksisterer,

    • Berthel 26. januar 2016, 09:11

      Hej Jørgen,
      I fogedretten har man pligt til at tale sandt.
      Der vil hun blive spurgt om hendes værdier.
      Fogedretten har også mulighed for at indhente oplysninger fra hendes konti.

      Med andre ord, kan og må Fogedretten indhente oplysninger div. steder om hendes formue/ værdier.

      Jeg vil anbefale at hun undersøger muligheden for gældssanering, der har særligt gode vilkår for pensionister.

      • Jørgen Martens 26. januar 2016, 11:21

        Tak Bertel.
        I “sådan klarer du fogedretten nemt” står “Du kan i princippet tjene en million om måneden” og længere nede “Hverken fogedretten eller kreditor kan kræve en betalingsordning, uanset hvad – Husk det!”

        Så uanset om fogeden indhenter oplysninger fra hendes konti – gælder ovennævnte stadig ?

        • Berthel 26. januar 2016, 11:43

          Hej Jørgen,
          Ja, de kan ikke kræve en fremtidig betalingsordning, men de kan tage udlæg i opsparede penge, der allerede står på f.eks. en konto den dag, hvor hun er til møde i fogedretten.

  • Jan Thomsen 21. januar 2016, 17:51

    Hej, har tænkt mig og købe en brugt bil til en 15 til 20 tusind, penge jeg har lagt til side, mit spørgsmål er så, om de kan tage bilen. På forhånd tak for svaret.

    • Berthel 26. januar 2016, 09:02

      Hej Jan,
      Hvis du har misligholdt gæld, kan kreditor tage udlæg i bilen og derefter begære bilen solgt på auktion.
      En bil kan i særlige tilfælde “fredes” af fogedretten. F.eks. hvis bilen er nødvendig for opretholdelse af et arbejde, handicap eller lignende.

  • Fallent 19. januar 2016, 23:23

    Hej Berthel, tusinde tak for en meget informativ side, som har bragt mig støt og roligt igennem et par fogedretssager inden for de sidste par år. For føje dage siden havde jeg dog den oplevelse at blive indkaldt atter engang, selv om jeg stadig var inden for fredningsperioden (insolvent = 6 mdr). Jeg ringede dagen efter og kommenterede dette, og fik at vide at “nåja, men den er jo snart udløbet” (stadig 1½ måned tilbage). Jeg stod dog fast, og fik fornylig et nyt brev fra Fogedretten, som minder meget om en almindelig indkaldelse, dog med denne tilføjede tekst : “De har inden for de sidste 6 måneder afgivet erklæring i fogedretten om, at De ikke er i stand til at betale, og at De intet kan påvise til genstand for udlæg. En udlægsforretning kan derfor som udgangspunkt ikke gennemføres. Kreditor XXX har anmodet om at sagen alligevel gennemføres for at undgå, at kravet forældes. Har De indsigelser, bedes De straks kontakte os om dette via skrift, og et nyt møde vil blive berammet. Hvis De ikke kommer med indsigelser, vil denne meddelelse afbryde forældelse ganske som en udlægsforretning ville gøre, og De vil ikke blive indkaldt til det oprindeligt berammede møde. (det skyldige beløb forbliver det samme, minus retsafgift etc etc)

    Min pointe er : Jeg er ganske klar over, at kravet bliver fornyet (det er da også fair nok, det er jo mig der har problemet, og ikke kan betale p.t.) – MEN – et egentligt møde vil have kostet mig for fogedrets indkaldelse plus tillæg.

    Og så er det jo ikke rimeligt at forsøges at blive spist af med : Nåja, men din fredningsperiode udløber jo snart. Så hvis du bliver indkaldt, men stadig mener at være inden for fredningsperioden (6 mdr), så giv lige fogedretten et kald! Ret må være Ret, omend Fogedretten jo også skal tjene lidt til dagen og vejen.

    Undskyld den lange post ! – spis evt. en kartoffel :)

    Mvh. Fallenten

  • apal 18. januar 2016, 10:08

    Hej igen Berthel. I fogedretten, hvis der er uenighed mellem mig og kreditor angående en betalingsaftale til gælden. Lad os sige kreditor ønsker et antal beløb betalt hver måned og jeg vil betale et meget mindre beløb. Selvom jeg har økonomisk overskud til hans ønskede beløb og ikke vil lave en aftale medmindre han acceptererer mit tilbud. Er jeg så forpligted til at acceptere hans krav og skrive under på et betalingsaftale?

    • Berthel 18. januar 2016, 10:47

      Hej Apal,
      Du er ikke forpligtet til at indgå en betalingsaftale og kan ikke tvinges til det.
      Kreditor kan vælge at acceptere dit tilbud eller ej.

      Dette gælder dog ikke, hvis kreditor er det offentlige (SKAT og lignende)

  • Apal 14. januar 2016, 23:55

    Hej Berthel. Jeg skal til fogedretten snart, da vi ikke kan blive enige med kreditor angående betaling af gæld. Har læst på internettet, at jeg skulle tage årsopgørelse, budget og lønsedler med. Skal jeg også dokumentere for mine udgifter, dvs skal jeg tage mine kvitteringer med til husleje, el, fitness abonnement, fysioterapi behandling osv ?

    • Berthel 18. januar 2016, 09:38

      Hej Apal,
      Til mødet i fogedretten har du kun pligt til at medtage de dokumenter, der er nævnt i indkaldelsen.

  • lone 12. januar 2016, 21:08

    Hej Berthel

    Jeg ville høre efter, at hvad sker der når ikke man betaler sine kviklån, og intet ejer… Og hvad sker der hvis personen går hen og dør??? Går dette så udover sin samleverske???

    Mvh Lone

    • Berthel 13. januar 2016, 10:05

      Hej Lone,
      Nej, gæld er som hovedregel personlig og derfor kan du ikke hæfte for en anden persons gæld.
      Hvis personen dør, opgøres værdier og gæld. Evt. overskud kan gå til kreditorer og hvis der er mere tilbage, går det til arv.
      Hvis det ender med et “minus”, mister kreditorerne deres tilgodehavende.

  • per 12. januar 2016, 19:01

    Hejsa
    Jeg har noget gæld jeg har været i fogedretten på, hvor der enten ikke har været noget at lægge pant i eller det var der i mit hus som røg på tvang.
    Det meste af gælden er fra 10 og 11. Hvis jeg nu køber mig noget af værdi nu, vil jeg så kunne komme i retten igen. Kan man så og sige kunne lægge pant i noget en gang (på den samme gæld) eller? På forhånd tak

    • Berthel 13. januar 2016, 10:02

      Hej Per,
      Så længe du har misligholdt gæld, kan kreditorer tage udlæg i værdier, som ikke anses for at være “nødvendige til opretholdelse af et beskedent hjem og en beskeden levefod for skyldneren og hans husstand”.
      Kreditorer kan tage udlæg i flere værdier.

  • Klaus A 12. januar 2016, 17:44

    Hej
    Blev skilt for 4 år siden og har et hus med min ex på fifty fifty basis. Huset kunne ikke sælges og er nu langtidsudlejet. Om ca. 3 år vil vores afdragsfrihed ophøre og banken vil ikke give os nyt lån pga huspriser er faldet markant. Min ex og jeg bor hver for sig i lejebolig og har intet mellemværende øknonomisk, andet end huse. Når vi ikke kan betale både afdrag og renter vil huset formentligt gå på tvangsauktion og vi vil stå med en stor gæld.
    Jeg er førtidspensionist og får ydelse fra to policer for tab af arbejdsevne og ca. 10.000,- som førtidspensionist. Min kone er uden arbejde og har ingen værdier af nævneværdig karakter. Det har jeg for den sags skyld heller ikke.
    Mit spørgsmål går på om “kreditorer” vil kunne tage “pant” i mine ydelser fra forsikring for tab af arbejdsevne ?
    Jeg er 51 og ydelserne vil løbe indtil jeg er 60.

    • Berthel 13. januar 2016, 10:00

      Hej Klaus,
      Kreditorer kan normalt ikke tage udlæg i sådanne værider, hvis du sørger for at holde dem adskilt fra dine øvrige værdier.
      Læs artiklen “Hvad kan der IKKE tages udlæg i?“.

      • Klaus A 14. januar 2016, 11:35

        Tak for din besked, som jeg her til formiddag har fået bekræftet af min advokat.
        RPL § 513 stk. 1 siger nemlig, at der ikke kan foretages udlæg i erstatninger for invaliditet. For at undgå enhver tvivl bør der oprettes en særskilt konto i banken for overførsler fra forsikringsselskaber så de ikke sammenblandes med den øvrige økonomi.
        Tak for hjælpen.

  • Claus 30. december 2015, 22:21

    Hej
    Fogedretten har taget et udlæg i min andelslejlighed som kun har en værdi på 20.000,-
    Jeg skylder 50.000,- til en bank for et forbrugslån.
    De får altså kun 20.000,- ved salg ?
    Er det først den dag jeg selv flytter de får deres penge eller kan de sælge den uden mit samtykke ? ( tvangsauktion )
    Tak for hjælpen !
    Hilsen Claus

    • Berthel 6. januar 2016, 09:49

      Hej Claus,
      Kreditor har mulighed for at begære boligen på tvangsauktion, hvis du ikke overholder en evt. indgået betalingsaftale.

  • Michael Andersen 18. december 2015, 22:30

    Citat: Vedr. udlæg i indskud er det en af de mest almindelige udlæg. Citat slut.

    Det forstår jeg ikke en pind af. Hvordan kan nogen så nogensinde blive erklæret insolvent. ALLE har jo enten en bolig de ejer eller en lejlighed med indskud …!

    • Berthel 25. december 2015, 22:41

      Hej Michael,
      Godt spørgsmål!
      Hvis kreditorer gentagne gange (2-3 gange) har taget udlæg i et depositum og udlæggene overstiger størrelsen på depositummet, kan du alligevel erklæres insolvent.
      Fogeden (der forhåbentligt har styr på paragrafferne) vil kunne se, at der er taget flere udlæg og alligevel erklære dig insolvent, da andet ikke giver mening.
      Ellers kan du gøre opmærksom på det ved mødet i fogedretten.

  • Jesper 18. december 2015, 15:53

    Hej Berthel
    Kan der tages udlæg i fastejendom, som er ligeligt delt med sin ægtefælde? Dvs. min andel af ejendommens værdi?
    Og er det så “kun” den friværdi som er i huset? Og hvem vurdere i øvrigt den?

    Og kan der tages udlæg i et Holding selskab, som har ejerandele i andre selskaber, hvor værdien ikke er fastsat/eller ukendt grundet at den(de) – eller vil man i fald beregne en indre værdi (kan dette gøres såfremt der findes vedtægter som ikke tillader eksterne ejere uden videre)
    Vh Jesper

    • Berthel 25. december 2015, 22:32

      Hej Jesper,
      Kreditor kan kun tage udlæg i skyldnerens andel af boligen. Så hvis i er to om ejerskabet, kan kreditor tage udlæg i (normalt) halvdelen af boligen.
      Friværdi og vurdering af boligen er groft sagt ikke aktuelt før et salg.
      Når salget er gennemført, træder “udlægget” i kraft.

      Vedr. Holding og erhverv i øvrigt, kan jeg desværre ikke svare dig. Det er uden for min ekspertise.
      Du kan evt. kontakte:
      http://startvaekst.dk/earlywarning.dk

      Godt nytår!

  • Michael Andersen 16. december 2015, 03:00

    Jeg skal i fogedretten i januar med henblik på udlæg, som det hedder.

    1. Kan det ske de beder om at komme med hjem og kigge hos en, i forlængelse af retsmødet? Hvis nej, er der efterfølgende stadig en mulighed for de kan dukke op, uden at have informeret på forhånd?

    2. Udlæg i “indskud i lejelejlighed”. Det har jeg ‘aldrig’ hørt eller læst om på lignende sider før. Er virkelig deprimeret over at erfare dét. Hvor almindeligt er det at gøre?

    • Berthel 17. december 2015, 16:52

      Hej Michael,
      Jeg har aldrig hørt om hjemmebesøg af en foged i forlængelse af møde i fogedretten.
      Inden besøg i hjemmet, skal du varsles.
      Hvis du så ikke er hjemme på det tidspunkt har de efterfølgende lov til at opsøge dig uden varsel.

      Vedr. udlæg i indskud er det en af de mest almindelige udlæg.

  • signe 13. december 2015, 10:51

    Kære Berthel.
    Jeg er indkald i fodgen til en gælds sag. Men jeg har hverken bil eller fast ejendom. Hvad kan de tage udlæg i så?? I min indkaldelse står der medbring relevante dokomenter hvis jeg ejer hus, bil mm.
    Skal jeg se et relevant dokoment,som f.eks et budget ?
    Ja jeg er meget nervøs for hvad der skal foregå på mødet da de klipper håret af en skaldet .
    Bedste hilsner signe

    • Berthel 17. december 2015, 16:30

      Hej Signe,
      Normalt er man ikke forpligtet til at tage et budget med.
      Du skal medbringe de dokumenter, som de beder om i brevet.
      Du kan læse mere om udlæg i artiklen “Hvad kan der IKKE tages udlæg i?“.

  • Tina 27. november 2015, 00:18

    Hej Berthel.
    Hvis man får en indkaldelse til fogedretten, og man møder op, anerkender man så automatisk det krav som modparten mener man skylder? Selvom man ikke skriver under på noget derinde? Mvh Tina

    • Berthel 9. december 2015, 07:29

      Hej Tina,
      Ja, som udgangspunkt er fremmøde en anderkendelse af gælden.
      Derfor er det vigtigt at gøre fogedretten opmærksom på evt. fejl INDEN mødet i fogedretten.

Leave a Comment

Næste artikel:

Forrige artikel: